Семінар-навчання провідних бухгалтерів територіальних органів ветеринарної медицини Чернівецької області

Вересень 25, 2015

25 вересня 2015 року у залі засідань Головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області відбувся семінар-навчання представників бухгалтерських служб управлінь ветеринарної медицини Чернівецької області. Учасниками семінару-навчання були провідні бухгалтери територіальних органів ветмедицини області. Семінар-навчання складався з двох части: теоретичної із відповідями на питання учасників семінару-навчання та практичної (тестування) де були розглянуті наступні теми:
• Зміни в нормативних документах, що регулюють питання формування облікової політики. Застосування нового плану рахунків
• Застосування національних стандартів бухгалтерського обліку № 121, № 123
Відкрила семінар-навчання в.о. начальника головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області Стефаник Тетяна Іванівна, яка звернула особливу увагу на питання посилення фінансової та виконавської дисципліни та підтриманню співпраці бухгалтерських служб з спеціалістами ветеринарної медицини.
По завершенню семінару – навчання пройшли обговорення практичної частини (тестування), обмін досвідом серед спеціалістів бухгалтерських служб.

 

Семінар2 Семінар1

Європейські стандарти безпечності харчових продуктів приживаються в Україні, – Національний прес-клуб з аграрних та земельних питань (інтерв’ю)

Вересень 24, 2015

Тарас ТЕРНІВСЬКИЙ, Національний прес-клуб з аграрних та земельних питань

20 вересня набувають чинності положення Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості  харчових продуктів». Фахівці називають його євроінтеграційним, бо за стандартами безпечності харчових продуктів, які запроваджуються, він наближує Україну до Європи.

Закон містить чимало новацій, які торкаються виробників харчових продуктів, їх переробників і реалізаторів. А головне – він запроваджує систему контролю безпечності харчових продуктів на всіх етапах їх виробництва та обігу – від лану до столу.

Про особливості нового закону та специфіку його впровадження розмовляємо з заступником керівника Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» Яною ДОБІДОВСЬКОЮ.

- Що знаменує собою набрання чинності Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» – захист споживачів чи додаткові клопоти для виробників харчових продуктів?

– Набрання чинності зазначеного закону – це дуже важливий крок. Він корисний і для споживачів, і для виробників харчових продуктів, і для України в цілому як держави, що підписала Угоду про Асоціацію з Євросоюзом і взяла на себе певні зобов’язання в галузі санітарних та фітосанітарних заходів.

Цим законом встановлюється принципово новий підхід до забезпечення безпечності харчових продуктів. Основна відповідальність за безпечність харчових продуктів покладається на операторів ринку харчових продуктів (на виробників, інших суб’єктів господарювання, які транспортують, зберігають, пакують або реалізовують харчові продукти), а контроль держави спрямований не на готовий продукт, а на виробництво та обіг. І можна з’ясувати, чи харчовий продукт є безпечним, на початковій стадії, а не, скажімо, за фактом отруєння. Це посилює захищеність споживачів, які будуть впевнені, що купують безпечний харчовий продукт. Підкреслю, що ми говоримо саме про безпечність, якість – це вже інша характеристика харчового продукту.

- Який виграш від того матимуть виробники?

– Виробники виграють також. Дехто зараз може вважати, що запровадження постійно діючих процедур, які засновані на принципах НАССР, це додаткове навантаження на бізнес. Але практика застосування цих процедур в європейських країнах, в США, в Канаді, в Австралії довела їх ефективність. Сам виробник може контролювати себе та перевіряти. І якщо під час виробничого процесу з’ясує, що щось пішло в нього не так і харчовий продукт став небезпечним, він не випустить його на ринок. Він врегулює ситуацію внутрішніми процедурами і не буде покараний компетентним органом. Тому для багатьох виробників постійно діючі процедури, що засновані на принципах НАССР, і простежуваність – як рятувальний жилет у морі.

- Які принципові відмінності норм нового «харчового» закону від нині чинного в частині розмежування відповідальності за потрапляння на ринок небезпечних продуктів?

– Цей закон стосується не лише виробників, а й усіх суб’єктів господарювання, які мають відношення до харчових продуктів. Або вони їх виробляють, або постачають, або зберігають, або пакують, або реалізують – всі охоплюються терміном «оператори ринку». І в законі чітко прописано, що кожен оператор ринку відповідає лише в межах своєї діяльності. Система простежуваності і постійно діючі процедури, засновані на принципах НАССР, дозволяють чітко визначити, хто саме винен, якщо трапився прикрий випадок появи на ринку небезпечного харчового продукту.

За це передбачені штрафи. Згідно з новим законом, вони значно збільшуються у порівнянні з чинними. Але виробник, який працює чесно та добросовісно, дотримується встановлених вимог, буде убезпечений від такого ризику десь на 90%. 

- Збільшує чи зменшує новий закон регуляторне навантаження на виробників?

– Скоріш за все, закон зменшить регуляторне навантаження, бо відміняє багато документів, які необхідно зараз отримувати операторам ринку згідно з чинною системою. Він викладає в новій редакції закон «Про безпечність та якість харчових продуктів». І вносяться зміни ще приблизно в 17 нормативно-правових актів. Завдяки цим змінам створюється один компетентний орган, який буде здійснювати перевірки операторів ринку, та  скасовується необхідність отримувати документи, які зараз вимагаються. Наприклад, висновки санітарно-гігієнічної експертизи, ветеринарно-санітарної експертизи. Такі висновки не будуть потрібні, оскільки вони не мають відношення до безпечності харчових продуктів. 

- А експлуатаційний дозвіл?

– У новому законі є чітка стаття, де перераховуються випадки, коли експлуатаційний дозвіл буде необхідний. Але в загальному можна сказати, що він буде необхідний виробникам, які працюють з харчовими продуктами тваринного походження.

До того ж закон передбачає просту процедуру отримання експлуатаційного дозволу. Діятимуть дві системи – реєстрації та власне отримання дозволу.

Реєстрація здійснюється автоматично, оператор ринку посилає заяву встановленої форми, а компетентний орган зобов’язаний протягом 15 днів внести його до реєстру. Відтак оператор ринку може почати працювати.

Для надання експлуатаційного дозволу компетентний орган ще має перевірити потужність, де харчові продукти вироблятимуться чи зберігатимуться.

А тих, у кого зараз є експлуатаційний дозвіл і хто не займається харчовими продуктами тваринного походження, компетентний орган просто автоматично перенесе до нового реєстру. Тобто нова процедура застосовуватиметься лише для нових гравців, нових операторів ринку.

- Чи готові виробники до обов’язкового впровадження постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР?

– Думаю, що свідомі оператори ринку готові, тому що вони розуміють переваги, які матимуть від того. Я вже згадувала про зменшення випадків відкликання і вилучення продуктів, яких вони можуть зазнати. А ще є дослідження, які також доводять, що наявність НАССР зменшує витрати на виробництві. Запроваджується правильна організація виробничих процесів, оптимізуються витрати, все це додає економії коштів.

До того ж законом передбачений перехідний період. Набуття ним чинності відтерміновувалося на рік після дати опублікування. А от запровадження постійно діючих процедур, що засновані на принципах НАССР, передбачене через 3, 4 та 5 років в залежності від типу харчового продукту. Тобто оператори ринку мають час, аби належним чином підготуватися.

- Для чого і кому потрібне обов’язкове впровадження системи простежуваності за принципом «крок назад, крок вперед»?

– Це потрібно як операторам ринку, так і компетентному органу. Компетентний орган завдяки системі простежуваності під час здійснення державного контролю може чітко зрозуміти, звідки прийшов, куди далі потрапив харчовий продукт. За рахунок цього ми також можемо закрити таке болюче питання, як нелегальні поставки від осіб, які не будуть одразу ж зареєстровані згідно з цим законом.

- Чи витримає харчовий бізнес додаткові фінансові навантаження для впровадження норм закону, і як такі додаткові витрати вплинуть на його ефективність?

– Треба сказати, що НАССР не такий страшний, як про нього говорять. І не настільки дорогий, як дехто думає. В законі передбачений спрощений підхід до застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР. Все залежить від ступеня ризику оператора ринку. Якщо він складатиме низький ризик, то до нього застосовуватиметься спрощений підхід, тобто зовсім мінімальні вимоги.

- Якою буде система контролю за виконанням норм «харчового» закону та відповідальність за їх невиконання?

– Зараз ця система контролю перебуває в процесі змін. Основні принципи також уже закладені в цьому законі. Насамперед, контроль – ризикоорієнтований. Не всіх перевірятимуть однаково. Оператори ринку поділяються на групи залежно від ступеня ризику, відповідно їх і перевірятимуть з певною частотою. Якщо оператор ринку сумлінний і виконує все добре, можливе зменшення цієї частоти, причому, навіть якщо він належить до групи високого ризику. Тобто виконання вимог законодавства має стимулювати оператора ринку.

Є певне занепокоєння, що у нового закону може бути колізія із законом «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», який встановлює вимоги до контролю абсолютно до всіх сфер. Але не треба забувати, що ми приводимо своє законодавство у відповідність до європейських вимог. У них система державного контролю безпечності харчових продуктів стоїть окремо від системи державного контролю решти непродовольчих товарів. Діють зовсім різні вимоги.

Скажімо, в Європі інспектори, що перевіряють безпечність харчових продуктів, можуть приходити для цього без попередження. В іншому разі система державного контролю вважається неефективною. Оператор ринку в ЄС може знати кількість перевірок, які має пройти впродовж року, але не знає точно, коли саме вони відбудуться. Це вже компетентний орган вирішує. І лише за таких умов можна стверджувати, що компетентний орган насправді знає, як цей оператор ринку працює.

З іншого боку, компетентний орган має зберігати комерційну таємницю, якщо отримає доступ до якихось документів оператора ринку. А також обмежений вимогами актів державного контролю. Вони містять повний перелік питань стосовно перевірки. Нічого більше інспектор запитати не може. І кожне питання підкріплене посиланням на правову норму. Ці запитання є у вільному доступі, оператори ринку можуть їх вивчити і самі себе перевіряти – чи вони відповідають цим вимогам. А отже, належно підготуватися, уникнути порушень.

- Які інші законодавчі акти вже прийняті, та що ще необхідно ухвалити для впровадження європейської практики безпечності харчових продуктів?

– Цей закон є дуже важливим, але він, по суті, закриває лише два регламенти Європейського Союзу – №178 від 2002 року, це, так званий, основний «харчовий» закон в Європейському Союзі, і №852, яким встановлюються вимоги до гігієни харчових продуктів і обов’язкове запровадження постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР.

У нас головне завдання – повністю розробити законодавство, яке б забезпечило безпечність харчових продуктів від лану до столу. Зараз уже є багато напрацювань, але вони наразі в стадії розробки або прийняття. Наприклад, законодавство у сфері безпечності та гігієни кормів. Воно розроблено для продуктивних тварин, це дуже важливе питання. Прийняття зазначеного законодавства, побудованого на вимогах ЄС, є дуже важливим для забезпечення безпечності харчового продукту дійсно «від лану до столу».

Також необхідно прийняти закон про надання інформації споживачам про харчові продукти, тому що саме наданням інформації на маркуванні ми фактично регулюємо питання якості. В Європейському Союзі питання якості регулюються обізнаністю споживача, який робить потому свій поінформований свідомий вибір, чи купувати той чи інший харчовий продукт.

І, звичайно, треба видати дуже багато підзаконних актів на виконання положень самого закону «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Наш Проект уже їх розробляє. Підготовлено вже 7 таких документів, які мають лягти в основу наказів Міністерства аграрної політики та продовольства та сприяти ефективному виконанню положень цього закону.

Думка експерта

Керівник напрямку «Розвиток ринкової інфраструктури» Проекту USAID «АгроІнвест» Микола ГРИЦЕНКО:

– Введення в дію з 20 вересня Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» є важливим, але лише першим кроком на складному шляху впровадження європейських стандартів безпечності харчових продуктів у нашій країні. Найскладнішими будуть наступні кроки на шляху впровадження норм цього та інших законів у практичній діяльності виробників харчових продуктів. У цьому контексті важливим кроком є інформаційне забезпечення та інформаційний супровід впровадження системи простежуваності і постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР. Це питання є особливо важливим для малих і середніх виробників сільськогосподарської продукції та її переробників. На сьогодні, на жаль, досить невелика частка операторів продуктового ринку знайома з основними принципами системи НАССР, а ще менше з них готові до їх впровадження.

Разом з тим, на мою думку, впровадження системи простежуваності за принципами НАССР може не дати належного результату без одночасного впровадження європейських стандартів/культури сільськогосподарського виробництва та сертифікації самого процесу виробництва сільськогосподарської продукції за системою Global GAP. Переконаний, лише виробництво безпечної сировини та впровадження системи НАССР на етапі її переробки та просування продуктів харчування до споживача може стати надійною запорукою їх безпечності. Саме тому Проект «АгроІнвест» розробив та поширює спрощені методичні рекомендації з питань впровадження системи безпечності продукції за стандартами НАССР та вирощування рослинницької продукції за стандартами Global GAP, відпрацьовує їх впровадження на базі малих і середніх сільгоспвиробників та їх об’єднань. Усіх зацікавлених запрошуємо на веб-сайт Проекту «АгроІнвест», де у розділі «Ресурси: Практичні посібники та аналітичні матеріали» можна ознайомитися з цілою низкою практичних посібників, які допоможуть малим і середнім виробникам сільськогосподарської продукції запровадити принципи НАССР у своєму господарстві.

джерело: Український освітній центр реформ

Нарада щодо ведення мисливського господарства області

Вересень 09, 2015

1

02.09.2015 року начальник Головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області
Тодорюк Борис Васильович взяв участь у нараді  яка відбулася в обласному управлінні лісового та мисливського господарства.

По першому питанню порядку денного “Стан профілактики та недопущення занесення африканської чуми свиней в лісових та мисливських господарствах області” виступив заступник начальника відділу обласного управління лісового та мисливського господарства ним були висвітлені основні питання щодо профілактики та недопущення занесення збудника африканської чуми свиней. У виступі зобов’язав керівників лісових та мисливських угідь та господарств області від усіх добутих диких тварин досліджувати матеріал в державних установах ветеринарної медицини Чернівецької області на придатність до споживання. Також виконати плани моніторингу інфекційних хвороб диких тварин у четвертому кварталі цього року.

Тодорюк Борис Васильович проінформував про те, що Головним управлінням ветеринарної медицини в Чернівецькій області здійснюється постійний державний контроль щодо забезпечення епізоотичного благополуччя області, проводяться роз’яснювальні роботи, розроблені заходи по недопущенню АЧС в свиногосподарствах, м’ясопереробних підприємствах та на агропродовольчих ринках, виконання яких контролюється державними інспекторами ветеринарної медицини Чернівецької області. А також випущено ряд статей, інформативних листівок та пам’яток по недопущенню АЧС, та проведено ряд виступів на радіо.

Роботи в цьому напрямку продовжуються.

2

Нарада по підсумках роботи державної служби ветмедицини за серпень 2015 року

Вересень 07, 2015

04.09.2015 року в Головному управлінні ветеринарної медицини в Чернівецькій області відбулась нарада по підсумках роботи державної служби ветеринарної медицини Чернівецької області за серпень місяць 2015 року, де були розглянуті основні питання щодо забезпечення епізоотичного благополуччя краю, та начальником Головного управління Тодорюком Борисом Васильовичом дано ряд завдань для досягнення успіху.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Спільна нарада з департаментом агропромислового розвитку ОДА

Вересень 02, 2015

19 серпня 2015 року у залі засідань Головного управління ветеринарної медицини Чернівецької області відбулась спільна нарада із департаментом агропромислового розвитку обласної держадміністрації на яку були запрошені начальники управлінь ветмедицини районів та начальники управлінь АПК, де були розглянуті наступні питання:

  • Профілактика та недопущення занесення та розповсюдження АЧС в районах
  • Про стан відтворення сільськогосподарських тварин
  • Про ідентифікацію сільськогосподарських тварин
  • Про стан збереження сільськогосподарських тварин
  • Про штучне осемінення сільськогосподарських тварин

За результатами проведеної наради був підписаний спільний наказ “Про проведення перевірки достовірності перепису худоби та птиці населення”

20150819_112929
20150819_110817
20150819_112031

Інтрерв’ю з приводу профілактики африканської чуми свиней, що загрожує господарству!

Серпень 25, 2015

Інтрерв’ю начальника Головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області Тодорюка Бориса Васильовича радіостанції “Буковина” з приводу профілактики африканської чуми свиней, що загрожує господарству!

Причина захворювання свиней на африканську чуму (АЧС) ?

Зараження свиней вірусом АЧС виявлено ще в 1903 р. в Південній Африці.

Поширення АЧС в світі.

В Європі хвороба вперше з’явилась в Португалії (1957), згодом в Іспанії (1960), Франції (1964-1974), СРСР (1977), Бельгії (1985), Голландії (1986). Останнім часом випадки захворювання тварин на АЧС зафіксовано на Кавказі, в Росії, Білорусії, України, Польщі, Литві та Латвії. Спалах захворювання розпочався з Грузії в 2007 році, після згодовування тваринам харчових відходів з корабля, що прибув з Південно-Східної Африки.

В Україні захворювання свиней на АЧС виявлено в 2012 р. в Запорізькій та у 2014 р. – в Луганській та Чернігівській областях.

Скільки часу проходить з моменту зараження тварини до прояву клінічних ознак хвороби ?

Інкубаційний період може тривати від 3 до 15 діб. При гострому перебігу хвороби – 5-9 діб.

Які клінічні ознаки є характерними для хворих на АЧС свиней ?

Це надзвичайно заразна вірусна хвороба свиней усіх вікових груп, що характеризується здебільшого гострим перебігом та проявляється лихоманкою, значними крововиливами, синюшністю та змертвінням шкіри, враженнями внутрішніх органів та високою смертністю, що призводить до значних економічних збитків. Характерними для хвороби є наступні ознаки:

  • раптова загибель тварини, за відсутності клінічного прояву;
  • підвищення температури тіла до 40.5-42°C;
  • зниження апетиту, в’ялість, швидка втомлюваність, слабкість тазових кінцівок, хитка хода, посилена спрага, тварини лежать, зарившись в підстилку;
  • ядуха, кашель, блювота, діарея (іноді з кров’ю), частіше запор, слизисті виділення з очей та носа, параліч тазових кінцівок, можливі аборти у самок;
  • синюшність шкіри та червонувато-фіолетові плями черева, підгрудка, мошонки, вух, п’ятачка та кінцівок;

Хвороба охоплює 40-65 % поголів’я тварин, 85-100 % з яких гине впродовж 6-13 діб.

Якщо Ви помітили схожі ознаки негайно сповістіть ветеринарного лікаря !

 

Як відбувається зараження свиней ?

Шляхом безпосереднього контакту (від свині – до свині).

Опосередковано:

  • через ґрунт, незнезаражені корми, предмети догляду й утримання, стічні води, транспортні засоби; бродячих тварин, птахів, комах та обслуговуючий персонал.
  • при згодовуванні харчових відходів, що містять продукти забою хворих чи інфікованих тварин.

 

Стійкість збудника:

Вірус АЧС залишається життєздатним:

  • у м’ясі від хворих тварин – до 155 днів;
  • у гною та ґрунті – до 3 місяців;
  • в трупах свиней – до десяти тижнів;
  • у копчених м’ясопродуктах – до 6 місяців;
  • в солонині – до 1 року;
  • в замороженому м’ясі – до 3 років.

Чи хворіють люди на АЧС ?

Ні! Люди не хворіють на АЧС.

Які тварини хворіють на АЧС ?

Лише домашні та дикі свині, незалежно від породи, віку та статі.

Чи існує вакцина від АЧС ?

Ні! На даний час ефективної вакцини не існує.

Чи лікують свиней при захворюванні на АЧС ?

Ні! Методів успішного лікування АЧС не існує. Лікування заборонено законодавством України. Хворих тварин забивають безкровним методом, а трупи спалюють.

Які ще хвороби свиней подібні до АЧС за клінічними ознаками ?

Відрізнити АЧС від подібних хвороб: класичної чуми свиней (КЧС), репродуктивно-респіраторного синдрому свиней (РРСС), бешихи та пастерельозу може лише фахівець ветеринарної медицини. Однак, основою діагностики АЧС є лабораторне дослідження патологічного матеріалу.

Що станеться, якщо не повідомити про підозру на АЧС ?

Хвороба може швидко поширитись на сусідні господарства, завдаючи значних економічних збитків

внаслідок загибелі свиней та ліквідації всього свинопоголів’я в регіоні.

Заходи ветеринарної служби по контролю АЧС

У разі підтвердження спалаху захворювання, служба ветеринарної медицини проводить карантинні заходи по запобіганню розповсюдження хвороби шляхом швидкого гуманного забою усіх свиней на території, де спалахнула хвороба, з наступним спаленням трупів тварин, механічної  чистки та дезінфекція приміщень та території утримання  свиней.

Матеріальне відшкодування збитків, внаслідок вилучення тварин, компенсується власникам за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету.

 

Яким дезінфектантом доцільно скористатись ?

Для обробки приміщень, обладнання, загонів, території вогнища інфекції, забійних пунктів та інших місць, де перебували тварини, використовують дезінфекційні розчини, що знешкоджують вірус АЧС:

  • розчин формаліну з умістом 1,5% формальдегіду;
  • 1,5% розчин параформу, приготовлений на 0,5% розчині їдкого натру;
  • 3% розчин парасоди або фоспару;
  • 5% розчин хлораміну;
  • сухе хлорне вапно з вмістом не менше як 25% активного хлору;
  • розчини хлорного вапна з умістом 4% активного хлору;
  • 3% (гарячий) розчин їдкого натру та інші засоби, які відповідно до настанов з їх застосування є активними до збудника АЧС.

Як запобігти занесенню вірусу АЧС в господарство ?

  • Утримувати свиней в закритих приміщеннях, не допускаючи їх вигулу та контакту з іншими тваринами.
  • Обслуговувати тварин лише у змінному спецодязі, використовуючи окремі засоби догляду та інвентар.
  • Не дозволяти відвідування господарства та тваринницьких приміщень стороннім особам.
  • Не купувати тварин у невстановлених для цього місцях та без супровідних ветеринарних документів.
  • Не забивати хворих свиней та не переробляти туші  захворілих тварин.
  • Не утримувати в приватному господарстві свиней, якщо Ви мисливець.
  • Не згодовувати свиням харчові відходи, що містять свинину чи продукти забою без проварювання.

Пам’ятайте!

При підозрі на АЧС сповістіть фахівця, краще перестрахуватись, аніж наразити на небезпеку всіх сусідів !

Спільна нарада по роботі тваринницької галузі

Серпень 21, 2015

19 серпня 2015 року в залі засідань Головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області відбулася спільна  нарада Департаменту  агропромислового розвитку облдержадміністрації та  Головного управління ветеринарної медицини  в Чернівецькій області з питань підсумків роботи тваринницької галузі за 7 місяців 2015 року та стабілізації ситуації у галузі скотарства в усіх категоріях господарств Чернівецької області.

На нараду були запрошені керівники обласник структур, начальники управлінь ветеринарної медицини та агропромислового розвитку районів та м.Чернівці.

Відкрив нараду директор Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Варжевський О.З. Начальник відділу тваринництва та харчової переробної промисловості Мельничук М.Г. проінформувала про підсумки роботи тваринницької галузі за 7 міс. 2015 року та організацію роботи щодо стабілізації у галузі скотарства в усіх категоріях господарств. В обговоренні взяли участь начальники управлінь агропромислового розвитку Сокирянського та Заставнівського районів.

Начальник Головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області Тодорюк Б.В. доповів про вжиття заходів по недопущенню занесення та розповсюдження африканської чуми свиней на територію області. Директор Чернівецької Регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини Допіряк В.О. ознайомив присутніх із  проведенням  лабораторного контролю   за  здоров’ям живих тварин, безпекою сировини та готової продукції тваринного походження.

Про перспективи розвитку молочного та м’ясного скотарства в області та  контроль за відтворенням маточного поголів’я в сільськогосподарських підприємствах області  Драб В.С. розповів  старший науковий співробітник Буковинської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН України.

День працівників ветеринарної медицини

Серпень 10, 2015

06.08.2015 р. відбулась в Головному управлінні ветеринарної медицини в Чернівецькій області нарада присвячена 14 святкуванню професійного свята “Дня працівників ветеринарної медицини”, в нараді взяли участь:

Усик В.С. – заступник голови облдержадміністрації

Варжевський О.З. – директор департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації

Серецький М.М. – голова обласної ради профспілки працівників АПК

Фіалковський Л.Г. – начальник фітосанітарної інспекції Чернівецької області

Начальник Головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області вітає

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Засідання колегії Головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області

Липень 31, 2015

30 липня 2015 року Головне управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області провело   засідання колегії Головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області по підсумках роботи державної служби ветеринарної медицини області за   І півріччя  2015 року  та накреслило першочергові завдання на ІІ півріччя 2015 року.

На нараду були запрошені начальники управлінь ветеринарної медицини районів та м. Чернівці, керівники обласних,  районних  та міської державних установ ветеринарної медицини.

На колегії розглядалися питання щодо виконання заходів по недопущенню занесення збудника африканської чуми свиней на територію Чернівецької області, здійснення державного ветеринарно-санітарного нагляду на піднаглядних об’єктах державними інспекторами ветеринарної медицини Чернівецької області відповідно до діючого законодавства, стану проведення ветсанекспертизи продуктів харчування на ринках області,  проведення  акредитації РегДЛВМ та готовність районних державних лабораторій ветеринарної медицини  до проведення акредитації в системі  ISO 17025.

Рішенням колегії визнано, що в області забезпечено стабільну епізоотичну ситуацію та поставлено завдання в подальшому не допустити  занесення збудників небезпечних захворювань тварин на територію області.

 

 

Начальник                                                     Б.В.Тодорюк

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Кущовий – семінар навчання з ветсанекспертизи

Липень 27, 2015

21 липня 2015 року Головним управлінням ветеринарної медицини в Чернівецькій області був проведений кущовий – семінар навчання з ветсанекспертизи, на базі державної лабораторпії ветеринарно – санітарної експертизи на ринку м. Вижниця Вижницького району Чернівецької області. Учасниками кущового – семінару були завідуючі державних лабораторій ветеринарно – санітарної експертизи на ринках Вижницького району, Сторожинецького району та ветсанексперт Путильської районної державної лабораторії ветеринарної медицини.

Відкрив теоретичну частину семінару начальник головного управління ветеринарної медицини в Чернівецькій області  Тодорюк Борис Васильович,  особливу роль та увагу приділив актуальності в проведенні даних заходів, про роль завідуючих державних лабораторій ветеринарно – санітарної експертизи як державних інспекторів ветеринарної медицини, наголосив на виконанні функцій та завдань  які повинні виконувати спеціалісти ДЛВСЕ на ринках, про тісну співпрацю із адміністрацією ринку, про здійснення державного ветеринарно –  санітарного нагляду на ринку. Загострив увагу присутніх на виконанні Законів України у сфері ветеринарної медицини, та особливо Положення про державні лабораторії ветеринарно – санітарної експертизи на ринках. Також було обговорено про ретельне та відповідальне ставлення спеціалістів до виконання своїх обов’язків, що в першу чергу вони відповідають за здоров’я людей які споживатимуть продукцію з ринків які обслуговуються ними.

Проведено ветсанекспертизу м’яса свинини, та субпродукти, із повним показом та коментарем. Біля оглядового столу мали можливість всі учасники семінару додати свій напрацьовані досвід у роботі , побажання та питання щодо проведення досліджень, тощо.

В обговоренні прийняли активну участь всі учасники семінару – основними питаннями звичайно виявились щодо забезпечення ДЛВСЕ необхідними приладами, реактивами.

Під час проведення висновків начальником ГУВМ Тодорюком Борисом Васильовичем було наголошено на дипломатичності завідуючих ДЛВСЕ під час виконання своїх службових обов’язків. Проводити самонавчання, цікавитись змінами у законодавств, і та йти в ногу із змінами та прогресом у ветсакспертизі тощо.

Перелік нормативно – правих документів в ДЛВСЕ на ринках .

 

ЗУ «Про ветеринарну медицину»
ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів»
ЗУ «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції»
«Положення про лабораторіє ВСЄ на ринку»
«Ветеринарно санітарні правила для ринків»
«Правила торгівлі на ринках»
«Правила ветеринарно – санітарної експертизи  по видах продукції» (молоко, м’ясо, мед, риба, рослинна продукція, яйця,тощо)
Постанова КМУ № 833 від 14.06.2002 року «Про затвердження Порядку відбору зразків продукції тваринного, рослинного і біотехнологічного походження для проведення досліджень»
наказ ДКВМУ від 02.02.2010 року № 46 «Про затвердження Інструкції із застосування позначки придатності та ветеринарних штампів і внесення змін до Інструкції по клеймуванню м’яса» зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.04.2010 року за
Наказ ДКВМУ № 85 від 13.04.2009 «Про затвердження Порядку видачі ветеринарних документів»
Наказ ДКВМУ від 18.09.2009 № 343 «Про затвердження Інструкції з оформлення державними органами державними органами ветеринарної медицини матеріалів про АП»
Норми вмісту нітратів рослинної продукції
Посадові інструкції
Техніки безпеки
Закон України «Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів»
Постанова КМУ від 06.07.2011 р № 721 «Перелік прекурсорів що використовуються у ветеринарній медицині»
Наказ МАППУ від 13.02.2013 р № 96 « Про затвердження розмірів плати за послуги з питань ветеринарної медицини….»
Постанова КМУ від 24.01.2002 № 50 «Загальні вимоги до здійснення переробки, утилізації, знищення або подальшого використання вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції»

 

Перелік журналів які необхідно вести ДЛВСЕ на ринках.

 

Журнал ветеринарно – санітарної експертизи м’яса (форма – 39 вет)
Журнал ветеринарно – санітарної експертизи морських безхребетних та гідробіонтів, риби (форма – 40 вет)
Журнал ветеринарно – санітарної експертизи харчових продуктів промислового виготовлення (форма – 41 вет)
Журнал ветеринарно – санітарної експертизи молока та молочних продуктів (форма – 42 вет)
Журнал ветеринарно – санітарної експертизи рослинної продукції (форма – 43 вет)
Журнал ветеринарно – санітарної експертизи меду та продуктів бджільництва (форма – 48 вет)
Журнал ветеринарно – санітарної експертизи яєць (форма – 49 вет)
Журнал надходжень та витрат спирту (форма – 50 вет)
Журнал приготування реактивів та фарб (форма – 51 вет)

 

Перелік приладів та обладнання ДЛСВЕ на ринках.

 

Назва приладів та обладнання При ветеринарно – санітарній експертизі
м’яса молока яєць меду риби овочів фруктів
1 Набір лабораторних меблів
2 Набір склопосуду
3 Набір реактиві, фарб
4 Електроплитка
5 Дистилятор
6 Холодильник побутовий
7 Іономір, рН – метр
8 Компресорій (не менше 10 шт)
9 Мікроскоп біологічний
10 Освітлювач для мікроскопа
11 Лампа бактерицидна
12 Прилад для визначення чистоти молока
13 Центрифуга лабораторна
14 Баня водяна лабораторна
15 Баня електрична для підігріву жиромірів
16 Жироміри
17 Рефрактометр
18 Редуктазник
19 Магніт підковоподібний, набір сит
20 Ареометр
21 Овоскоп
22 Шафа сушильна стерилізаційна
23 Шафа витяжна пристінна хімічна
24 Ваги  лабораторні з ваговими гирями І та ІІ кл
25 Ваги технічні з вагов гир
26 Лупа бінокулярна
27 Лупа складна
28 Стерилізатор для інструментів електричний
29 Пальник спиртовий
30 М’ясорубка лабораторна
31 Термометр водяний
32 Термометр для м’яса
33 Термометри кімнатні
34 Термометри лабораторні
35 Лактоденсиметр
36 Годинники піскові, сігнальні
37 Термостат
38 Автоклав
39 Молочно – контрольні пластинки
40 Дозиметр – радіометр (2 шт)
41 Радіометр – електрометр

20150721_121111

20150721_115813

20150721_105945

20150721_105639